در حال بارگذاری ...
پنج‌شنبه 7 مرداد 1400
  • پاسخ به سوالات متداول درباره ی کلاس های آنلاین و نرم افزار Adobe Connect

     1-خطای The Meeting has not yet started

    این خطا به دلیل اینکه نقش استاد Host نیست رخ میدهد.

     2-لینک کلاس فعال نیست.

     لینک را به درستی وارد نکرده اید و یا استاد هنوز در کلاس حاضر نشده است.

     

    3-دانشجویان برای ورود به کلاس نیاز به تایید استاد دارند

               کاربران کلاس مجاز به رویت کلاس هستند اما مجاز به ورود به کلاس نیستند. برای رفع این مشکل در پنجره "ایجاد کلاس" تیک "افزودن کاربران مجاز به کلاس" را فعال نمایید.

     

    4-تمام امکانات سیستم درست کار می کند به غیر از گزینه Share My Screen

    برای ورود به کلاس باید از طریق اپلیکیشن اقدام بفرمائید اگر از طریق مرورگر وارد کلاس شوید، امکان به اشتراک گذاری فایل و صفحه دسکتاپ را ندارید

     

     

    5-نمایش پاورپونت در کلاس به مشکل خورده است؟

    گاهی  اوقات ممکن است نمایش فایل پاورپونت در کلاس،با مشل مواجه شود و فایل مورد نظر با بهم ریختگی در متن همراه باشد ،

    جهت نمایش فایلهای مذکور به فرمت پی دی اف،تبدیل کنید

    توجه کنید نام و مسیر فایل هم انگلیسی باشد

     

    6-خطای Adobe Connect Not Found

    برای رفع این خطا کلاس ایجاد شده را حذف کنید و دوباره کلاس را ایجاد نمایید.

     

    7-خطای بارگذاری فایل از قسمت Share Document

    اگر نام فایل به حروف فارسی ست، آن را به حروف انگلیسی تغییر دهید و از علامت های " و _ و ؟ و... استفاده نشود.

     

    8-چرا فایل‌های سنگین آپلود نمی شوند و یا هنگامی که آپلود تمام می‌شود با خطای Converting Error مواجه می‌شویم؟

    نام فایل‌ها باید حروف انگلیسی باشد و در نام گذاری فایل‌ها از علامت‌های "_، -،؟ ... ." استفاده نشده باشد.

     

     

     

    9- چرا دانشجویان صدای من را دریافت نمی کنند.

    قبل از برگزاری هر جلسه ممکن است که نیاز داشته باشید ، مقدار بلندی یا آرامی صدا را تنظیم نمایید. یا در حین بعضی از جلسه ها ممکن است که کاربران از ضعیف بودن صدا یا بلند بودن بیش از حد آن شکایت کنند. جهت تنظیم این مهم بر روی فلش کوچک علامت میکروفون کلیک و گزینه Adjust Microphone Volume را انتخاب نمایید

     

    10-موقع تدریس تمامی میکروفن دانشجویان روشن است و صدا ایجاد می کند:

    یکی از مشکلاتی که در جلسه های با تعداد بالای شرکت کننده وجود دارد ، این است که در آن ممکن است در صورتی که نیاز به فعال بودن میکروفون همه کاربران وجود داشته باشد ، صحبت های نفرات با هم تداخل داشته باشد. یا در زمان صحبت بقیه صدای تایپ کردن یا دیگر صداهای محیطی اضافه شنیده شود. برای حل این مشکل ، می توانید از منوی Audio گزینه Enable Single Speaker Mode را انتخاب نمایید.

     

    11- صدای نویز محیط اطراف ازار دهنده است:

    در َAudio Setup Wizard   مرحله چهارم ان می توانید نویز های محیطی را بررسی نماید. .

    با کلیک بر روی Test Silence صدای محیط اطراف تجزیه و تحلیل می شود و در انتها بر روی Next کلیک نمایید.

     

    12- مشکل اکو شدن صدا در ادوب کانکت:

    گاهی هنگام برگزاری کلاس مجازی-آنلاین پیش میاید که صدا اکو شده و صدایی ناخوشایند تولید کرده و مانع برگزاری جلسه ی آنلاین ما میشود این مشکل مطلقا به سرور ارتباطی ندارد و میبایست افرادی که دارای میکروفن فعال هستند بلند گو یا اسپیکر سیستم خود را قطع و از هدفون یا هندزفری استفاده کنند. در واقع هنگامی که شما اسپیکر و میکروفن خود را همزمان فعال میکنید یک لوپ یا چرخه ی صوتی ایجاد کرده که باعث میشود صدای خارج شده از اسپیکر توسط میکروفن دریافت شده و مجددا برای پخش به سرور ارسال شود، این فرآیند بارها تکرار شده و باعث اکو شدن پی در پی صدا میشود. با تغییر اسپیکر به هدفون این مشکل کاملا برطرف شده و میتوانید از جلسه ی آنلاین خود لذت ببرید.

     

    13-در هنگام ورود با این پیغام مواجه می شوم: «Check our troubleshooting pagefor further assistance»

      در صورت مواجه با این مواجه شدید، 30  ثانیه منتظر بمانید، اگر کلاس آنلاین اجرا نشد با پیغامی مشابه تصویر زیر مواجه خواهید شد، همانطور که در تصویر مشخص شده بر روی گزینه Reload Pageکلیک نمایید، تا دوباره کلاس برای شما اجرا گردد.

    دوباره اگر با پیغام فوق مواجه شدید کاملا از مرورگر Firefoxخارج شده و دوباره از ابتدا وارد سامانه آموزش مجازی و کلاس آنلاین شوید.(این پیغام بدلیل رخ دادن خطا در برنامه فلش پلیر شما می باشد که می بایست کاملا از مرورگرور فایر فاکس خارج شده و مجددا وارد شوید

     

    14-درحین اجرای کلاس انلاین در صفحه ADOBE CONNECT  می مانم:

    اگر درحین اجرای کلاس آنلاین صفحه کلاس در این قسمت ثابت ماند، به مدت 90 ثانیه منتظر بمانید تا کلاس برای شما باز گردد.

    در صورتی که بیش از 2 دقیقه در این صفحه منتظر ماندید و محیط کلاس برای شما باز نگردید،سرعت اینترنت خود را بررسی نمایید.

     

     





    نظرات کاربران